Kadra
Dzieci rodzą się ze skrzydłami, nauczyciele pomagają im je rozwinąć
Janusz Korczak
Katarzyna Rypulak – dyrektor
Jestem absolwentką studiów licencjackich oraz magisterskich na Uniwersytecie Warszawskim (filologia polska) oraz studiów podyplomowych (edukacja przedszkolna oraz zarządzanie oświatą). Ukończyłam również wiele kursów i szkoleń dotyczących pracy z Dziećmi. W przedszkolu pracuję od 15 lat, a jako dyrektor przedszkola od 11. Praca z Dziećmi daje mi siłę do działania, a Ich radość kiedy wchodzę do pracy potwierdza, że to co robię jest moim najlepszym życiowym wyborem. Jestem dumna z tego, że robię to, co lubię i przy okazji daję radość innym. Największą nagrodą dla mnie jest dziecięcy uśmiech. Zarówno w domu, jako mama wspaniałej 18-latki, jak i w pracy kieruję się słowami Janusza Korczaka: „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.
Katarzyna Rybczyńska
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku pedagogika ze specjalnością plastyka na Uniwersytecie Przyrodniczo-Humanistycznym oraz studia podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i reedukacja. W swojej pracy staram się cały czas podnosić swoje kwalifikacje i poszerzać horyzonty myślenia uczestnicząc w szkoleniach i kursach doskonalących. W trakcie codziennych zająć wykorzystuję zdobytą wiedzę i umiejętności stosując m. in. Metody Ruchu Rozwijającego wg W. Sherborne, Dziecięcą Matematykę czy elementy glottodydaktyki. Praca z Dziećmi jest moją pasją. Czerpię z niej radość, odkrywam i poznaję świat z moimi podopiecznymi na nowo. W wolnej chwili cenię aktywny wypoczynek- spacery, jazda na rowerze. Z literatury chętnie sięgam też po pozycje z gatunku fantasy, przygodowe, o tematyce obyczajowej i psychologicznej.
Klaudia Baran
Od ponad 5 lat jestem zawodowo związana z wychowaniem i edukacją Dzieci w wieku przedszkolnym. W codziennej pracy stawiam na rozwijanie motywacji wewnętrznej u swoich podopiecznych tworząc dla nich przestrzeń do odkrywania świata poprzez aktywne działanie. Dodatkowo angażuję się w prowadzenie zajęć bibliotecznych wspierających rozwój czytelnictwa wśród Dzieci. Prywatnie – miłośniczka podróży, tańca i włoskiej kuchni.
Małgorzata Strzelczak
Od kiedy sięgam pamięcią bardzo lubiłam przebywać z Dziećmi i opiekować się nimi, gdyż sprawiało mi to wiele radości. Umożliwiło mi to wybór drogi, którą w życiu chcę podążać. Ukończyłam studia licencjackie – wczesna edukacja z nauczaniem języka angielskiego oraz studia magisterskie – pedagogika szkolna z diagnozą i terapią pedagogiczną. Wybrałam te studia, ponieważ praca z Dziećmi jest moją pasją. Jestem osobą ciepłą, otwartą, troskliwą i uśmiechniętą, zawsze pełną chęci do pracy. Lubię zdobywać nową wiedzę, jak i doświadczenia, dlatego też chętnie uzupełniam swoją wiedzę poprzez uczestnictwo w kursach i szkoleniach. Uważam, że najważniejsze w pracy z Dziećmi jest cierpliwość i zrozumienie małego człowieka oraz jego świata. Codziennie uczę się od swoich podopiecznych nowych rzeczy oraz nowatorskich pomysłów. Staram się dostrzegać potrzeby Dzieci i sprawiać, aby każdy dzień ich pobytu w przedszkolu był dla nich wyjątkowy, jak również wpłynął na ich wszechstronny rozwój. W swojej pracy staram się otaczać Dzieci troską, zrozumieniem oraz rozbudzać ich indywidualne zainteresowania i umiejętności. Zadowolenie i uśmiech Dziecka jest najlepszą nagrodą i motywacją na każdy kolejny dzień.
Milena Hołownia – Dudzińska
Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego oraz pedagogiem specjalnym. Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy z Dziećmi w wieku przedszkolnym oraz żłobkowym. Z Przedszkolem Siedmiu Krasnoludków związana jestem od wielu lat. Interesuję się tematyką całościowych zaburzeń rozwoju (spektrum autyzmu). Chętnie podejmuję się trudnych pedagogicznie wyzwań. Sukcesywnie poszerzam swoją wiedzę i umiejętności poprzez czytanie fachowej literatury, uczestniczenie w szkoleniach, kursach i warsztatach. Praca z Dziećmi sprawia mi wiele radości i satysfakcji. Poprzez indywidualne podejście do każdego Dziecka staram się wykształcić w nich samoświadomość, pewność siebie oraz poczucie szacunku do siebie i otoczenia. Podążam za potrzebami Dziećmi i ich zainteresowanymi. Staram się by każdy dzień w przedszkolu był dla nich wspaniałą przygodą. Prywatnie jestem mamą dwójki Dzieci. W wolnym czasie czytam książki i tworzę rękodzieła.
Natalia Bloch
Przygodę z pedagogiką zaczęłam już podczas nauki w liceum gdzie przez 3 lata miałam praktyki z Dziećmi. Jestem absolwentką studiów pedagogicznych Społecznej Akademii Nauk, ale nadal poszerzam swoją wiedzę i studiuję. W pracy kieruję się przede wszystkim dobrem Dziecka, rozmawiamy dużo o emocjach oraz wspólnie pracujemy nad metodami radzenia sobie z nimi. Prywatnie – uwielbiam podróżować po Europie oraz jestem miłośniczką dobrej kawy.
Paulina Filipkowska
Pracuję z Dziećmi od ponad 10 lat. Tę wspaniałą przygodę zaczynałam jako animator zabaw dziecięcych, w trakcie której organizowałam zajęcia plastyczne, muzyczne, teatralne i sportowe. Pozwoliło mi to zdobyć obszerną wiedzę w kwestii wartościowych zabaw, potrzeb maluchów oraz komunikacji pełnej szacunku. W kolejnych latach doskonaliłam warsztat pracy jako opiekun w żłobku, gdzie systematycznie podnosiłam swoje kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach i kursach. W pracy z Dziećmi skupiam się na budowaniu zaufania i przyjaznej atmosfery oraz na kształtowaniu samodzielności i wiary we własne możliwości Dzieci. Prywatnie jestem osobą energiczną, kreatywną lubiącą wyzwania. Swój czas wolny poświęcam poszerzaniu wiedzy na temat zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej. Muzyka i ruch są moim nieodłącznym elementem życia, na co również staram się uwrażliwić najmłodszych proponując zabawy m.in. metodą Batii Strauss.
Laura Krzysztoporska – lektor języka francuskiego
Absolwentka filologii romańskiej profilu przekładowego na Uniwersytecie Warszawskim. W przyszłości chciałabym m.in. tłumaczyć książki dziecięce, dlatego też stale rozwijam się w tej dziedzinie w kontekście socjolingwistyki. Zależy mi na dostępności ciekawych pozycji literatury obcojęzycznej dla najmłodszych odbiorców. Od kilku lat pracuję jako lektorka języka francuskiego, a aktualnie jestem lektorką w szkole Dzieci na Językach – francuski od najmłodszych lat. Prowadzę również tematyczne warsztaty językowe. W pracy z Dziećmi kładę nacisk na bezstresową atmosferę, dzięki której można czuć się bezpiecznie i lepiej przyswoić nową wiedzę. Uczę poprzez zabawy ruchowe, piosenki, bajki, gry pamięciowe i prace manualne. Od trzech lat pracuję także w teatrze, gdzie m.in. odpowiadam na bieżące potrzeby Dzieci przed, w trakcie i po spektaklu. Praca z Dziećmi daje mi ogromną radość i satysfakcję, zwłaszcza gdy widzę ich uśmiechnięte twarze, pełne dumy z nowo zdobytej wiedzy. Oprócz nauczania, przyjemność sprawia mi gotowanie oraz aktywności fizyczne.
Ala Kazimierczyk – szachy
Gram w szachy od 5-ego roku życia. Jestem instruktorką Szkoły Szachowej, gdzie wprowadzam dzieci w bajkowy świat szachów, pomagając im poszerzać wiedzę i umiejętności, które przydadzą im się w dalszej części życia. Jestem empatyczna, uśmiechnięta i uwielbiam współpracę z dziećmi. Moje metody opierają się na zabawie i łamigłówkach, poprzez które wprowadzam dzieci w tajniki królewskiej gry. Moim celem jest, by każde zajęcia dzieci kończyły z uśmiechem i nową wiedzą. Jestem studentką Szkoły Głównej Handlowej, a prywatnie wielbicielką psów i tenisa ziemnego.
Alicja Udycz – psycholog
Ukończyłam studia magisterskie z psychologii na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Moim celem zawodowym była praca z Dziećmi, dlatego wybrałam specjalność wspomaganie rozwoju. Ukończyłam również studia podyplomowe na kierunku przygotowanie pedagogiczne oraz jestem certyfikowanym terapeutą ręki. Posiadam doświadczenie w pracy z Dziećmi na różnym poziomie edukacyjnym i rozwojowym. Staram się zawsze odpowiednio dopasować zajęcia do możliwości Dzieci oraz organizuję je tak, aby były jak najbardziej dla nich atrakcyjne. Obecnie, poza przedszkolem, pracuję również w Szkole Podstawowej z Oddziałami integracyjnymi gdzie prowadzę zajęcia indywidualne dla uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz w Pałacu Młodzieży gdzie udzielam konsultacji psychologicznych oraz prowadzę warsztaty grupowe. Regularnie biorę udział w szkoleniach poszerzając moje kompetencje. W pracy, poza efektami jakie osiągam, najbardziej inspiruje mnie radość moich uczestników – dla mnie nie ma nic lepszego niż szczęście Dziecka i zbudowanie z nim bliskiej relacji.
Małgorzata Puszkiewicz – język angielski
Pracuję tworząc inspirujące i kreatywne środowisko dla każdego Dziecka, wykorzystując ich naturalny potencjał – żywiołowość, entuzjazm i ciekawość świata. Tworzone przeze mnie zajęcia bazują na piosenkach i zabawach ruchowych, elementach dramy oraz storytelling. Wykorzystuję m.in. swoje zamiłowanie do śpiewu, tańca, TPR, metody audiowizualne oraz założenia edukacji zintegrowanej. Różnorodne formy i metody pracy z Dziećmi czynią moje zajęcia nie tylko nauką, ale przede wszystkim wspaniałą zabawą. Odczuwam ogromną satysfakcję widząc każdego dnia Dzieci cieszące się moimi lekcjami i Ich niesamowite tempo nabywania nowych kompetencji językowych. Od wielu lat współpracuję z Przedszkolem 7 Krasnoludków – miejscu o niesamowitym klimacie. Motywujący współpracownicy, wyjątkowi, pełni potencjału uczniowie i Ich niezastąpiona pomoc – Rodzice. W wolnej chwili zajmują mnie wszelkie aspekty sztuki i meandry dziecięcej psychologii. Spaceruję z psem, jeżdżę na rowerze i kocham muzykować wspólnie z moją rodziną. <br><br>”Art Academy” to wprowadzenie do poznania języka angielskiego, jego bogactwa i głębi poprzez interakcję ze sztuką. Zajęcia autorskie opierają się na nurcie sztuki procesowej. Process Art jest niesamowicie twórczą aktywnością dla Dzieci, ponieważ daje im możliwość tworzenia bez ograniczeń. Podczas aktu twórczego Dzieci nie muszą podążać za narzuconym przez nauczyciela wzorem. Nie ma dobrego ani złego efektu stworzonego przez Dzieci dzieła. Mogą wyrażać siebie, eksperymentować i tworzyć z całkowitą swobodą przy dźwiękach relaksującej muzyki. Zajęcia prowadzone są w języku angielskim.
Aleksandra Zalewska – terapeuta SI
Jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej, pedagogiem specjalnym, terapeutą Integracji Sensorycznej oraz terapeutą ręki. Doświadczenie zawodowe zdobyłam podczas wieloletniej pracy w warszawskich placówkach edukacyjno-wychowawczych oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Na co dzień pracuję z Dziećmi z różnymi wyzwaniami rozwojowymi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, zarówno w szkole, przedszkolu, jak i poradni. Miałam przyjemność współtworzyć salę integracji sensorycznej znajdującą się w przedszkolu. Uwielbiam pracę z najmłodszymi, podchodzę do każdego dziecka indywidualnie, łączę różne metody, podążam za ich potrzebami, koncentrując się na mocnych stronach jednocześnie pracując nad deficytami. Priorytetem jest dla mnie stworzenie ciepłej i przyjaznej relacji opartej na zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa. W procesie terapeutycznym przywiązuję szczególną uwagę do współpracy z rodzicami oraz innymi specjalistami. Działania podejmowane podczas pracy z Dziećmi wywołują we mnie wiele refleksji oraz motywację do ciągłego doskonalenia się.
Paulina Małecka – TUS
Paulina Małecka, zawodowo trener TUS, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej oraz rewalidacji w szkole podstawowej, a także, w poprzednich latach, dyrektor niepublicznych przedszkoli. Prywatnie mama Niny i Miłosza, właścicielka szalonego, jednak bardzo uroczego goldena oraz miłośniczka rowerowych podróży. Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy z Dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym. Praca z Dziećmi pozwala mi codziennie odkrywać potencjał i możliwości rozwojowe Dziecka. Na zajęciach Treningu Umiejętności Społecznych dbam o to, aby każde Dziecko czuło się ważne, zaakceptowane i przynależne do grupy. Wspólnie z Dziećmi pracuję nad przyjazną atmosferą, sprzyjającą nauce nawiązywania relacji, właściwej współpracy oraz asertywności, a także wyrażania swoich potrzeb oraz dostrzegania potrzeb drugiego człowieka. Uważam, że właściwy rozwój inteligencji emocjonalnej daje Dziecku ogromną szansę na harmonijne wzrastanie w poczuciu zrozumienia siebie oraz innych, a także w poczuciu bezpieczeństwa i pewności siebie.
Piotr Choma – ceramika
Magister sztuki wydziału aktorskiego Łódzkiej Szkoły Filmowej. Instruktor teatralny dzieci i młodzieży, twórca spektakli kreatywnych i interaktywnych „Mali Poszukiwacze” tworzonych z grupą Art-Movement Kids. Prowadzi warsztaty teatralne dla dzieci i młodzieży z techniki RasaBoxes – z zakresu pracy nad emocjami na scenie i improwizacji scenicznej. Od dziecka związany z gliną, ceramiką i rzeźbą – doświadczenia pracy z dziećmi przy tym materiale nabrał w czasie wieloletniej pracy przy zajęciach ceramicznych w warszawskich przedszkolach.
Robert Rostek – instruktor zajęć sportowych
Ukończyłem Akademię Wychowania Fizycznego w Warszawie. Jestem trenerem piłki nożnej, założycielem i pomysłodawcą Szkółki Piłkarskiej SOCCER TEAM. Prowadzę zajęcia z najmłodszymi, zarówno w przedszkolach, jak i w ramach swojej działalności z Dziećmi starszymi. Z Przedszkolem Siedmiu Krasnoludków współpracuję od ponad 10 lat. <br>Celem zajęć jest wdrażanie Dzieci do regularnej aktywności fizycznej i nabycie podstawowych umiejętności w różnych dziedzinach sportu. Przekazuję również wiedzę z zakresu prawidłowego odżywiania. Dzieci rozwijają koordynację ruchową, uczą się dyscypliny oraz współpracy w grupie. Podczas zajęć proponuję bogaty zestaw ćwiczeń, gier i zabaw ogólnorozwojowych przy użyciu różnorodnego sprzętu sportowego. Moi mali sportowcy zdobywają nowe umiejętności i rozwijają się z uśmiechem na ustach, co daje mi wielką satysfakcję.
Natalia Skoczeń – instruktorka tańca
Moja przygoda z tańcem rozpoczęła się gdy miałam 6 lat i do dziś taniec jest moją pasją. Posiadam kurs instruktora zumby fitness i pracuję z Dziećmi już od 16 roku życia. Uwielbiam pracować z Dziećmi, dlatego postanowiłam połączyć to z pasją i zostać instruktorem tańca Roar Dance. Cieszę się, że mogę zarażać Dzieci swoją pasją już od najmłodszych lat!
Olga Olejnik – logopeda
Ukończyłam studia z zakresu logopedii z audiologią na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Kolejnym etapem mojej edukacji była Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, gdzie zdobyłam tytuł magistra Pedagoga Specjalnego i Logopedy. Z zamiłowania do piękna języka ukończyłam także studia licencjackie z zakresu filologii polskiej, o specjalności nauczycielskiej oraz redaktorsko-medialnej. Zróżnicowane wykształcenie umożliwiło mi spojrzenie na terapię logopedyczną z różnych perspektyw i wzbogaciło mój warsztat terapeutyczny. Obecnie, pragnąc w pełni zrozumieć potrzeby terapeutyczne moich podopiecznych, postanowiłam rozwijać wiedzę na temat integracji sensorycznej poprzez podjęcie studiów w tej dziedzinie.
W mojej pracy stawiam na budowanie relacji opartych na zaufaniu. Dążę do tego, aby każde Dziecko czuło się komfortowo podczas terapii, co ułatwia otwarte komunikowanie się i efektywne prowadzenie ćwiczeń. Zwracam szczególną uwagę na indywidualne zdolności i zainteresowania każdego podopiecznego, dostosowując podejście terapeutyczne do jego unikalnych potrzeb. Największą satysfakcję czerpię z sukcesów moich podopiecznych, które stanowią dla mnie główną motywację do pracy.